Go to content

Main menu:


Szabályzat


1. Versenybizottság:
A bajnokságban a vitás eseteket a versenybizottsága bírálja el, az érintett felek együttműködésével.
Kommentátoraink : Zoltán

Versenybizottság tagok: Mamóka,T.Attila,L.Attila
Ligavezető: Norbi


2. Chat:
TILOS! Teamspeak használatát alkalmazzuk.
A káromkodó, másokat bíráló megnyilvánulás azonnali kizárást von maga után.
3. Versenykörülmények:

Azonos fizika

Autósérülés:
50%
Megengedett segítségek:
minden,kivéve az
f1 használata


4. Vezetési, szabályok:
Aki folyamatosan vágja a kanyarokat a pályán,
eredményét töröljük.


Rajtbaleset: Aki a rajtot követő első kanyarban más autónak sérülést, vagy visszaesést okoz a verseny folyamán figyelmetlenségével az súlyos szabálytalanságot követ el.



Kilökés fogalma: Versenypozícióban lévő két autóból a hátsó olyan mértékben téríti ki az előtte levő autót a pálya ideális vonalvezetéséből, hogy képtelen a pályán tartani autóját, és visszaesik a futamon a kilökő mögé. Az ebből fakadó sérülés mértéke olyannyira befolyásolta a sérült autó a verseny további folytatását, hogy be kell ez miatt fejeznie a versenyt. Akkor ennek büntetése súlyosbítható.

Oldalról történő kilökés esete: Versenyhelyzetben, ha már a követő autó mellé ér az előtte haladó autónak, akkor minden esetben annak elsőbbséget kell adni az adott pozícióból való kibontakozásra. Tehát a követő autót el kell engedni. Ilyen esetekben történő kilökések vizsgálatakor mindig prioritást kell adni az üldöző autónak, hiszen abban gyorsabb autónak számit.

Kilökéskor, ha a kilökő nem várja be a kilökött autót, és tovább hajt, eredménye törölve lesz. Amennyiben, ha kilököd az ellenfél autóját, bevárod és visszaengeded magad elé, a büntetés elkerülhető! A vétkes autó, amelyik kilökött valakit, és nem várta be, de eredménye sem volt, az a következő futamon
hátrasorolással büntethető, súlyosabb esetben eltiltható a következő futamról.



Lekörözés
(kék zászló) esetén a lassú versenyző köteles minél hamarabb félrehúzódni (az ideális ívről lehúzódni) és biztonságosan elengedni a gyorsabb versenyzőt! Az a lekörözendő versenyző, aki nem adja meg az ideális feltételeket a lekörözőnek, büntetésben részesül, ami 2-5 hely hátrasorolást jelenthet a következő versenyen. Súlyosabb esetben a következő futamról való eltiltást is maga után vonhatja.

Előzés: Versenyhelyzetekben lévő két autó helycseréje a verseny folyamán az adott pályaszakasz szabályos területén belül. Ha valaki úgy előzi meg az előtte lévő autót, hogy vág, rövidíti a pályát annak érdekében, hogy a másik elé kerüljön, a szabálytalanságot követ el. Ha nem engedi vissza, az adott verseny eredménye törölve lesz. Ha az előzésből balesetet is okoz a másik autónak, akkor bírói testület súlyosbíthatja a büntetést. Ha nem ért el eredményt és a szabálytalanul előzött, baleset nem lett belőle, akkor 5 rajthelybüntetést kap a következő futamon.
5. Időmérő edzés:
Időmérő edzés alatt sem lehet a másik versenyzőt akadályozni, kilökni, feltartani.

6. Futam:
Mindenki leellenőrzi a netes kapcsolatát, hogy a feltételeknek megfelel-e. Akinek a netkapcsolata tartósan
300 ping feletti eredményt mutat, az NEM INDULHAT a versenyen! A versenyen a ki lépés tilos, Aki indokolatlanul kilép a verseny alatt, az a következő futamon nem indulhat. Kivéve, ha igazolni tudja, hogy a netes kapcsolata szakadt meg. Kilépni csak akkor lehet, ha erre a ligavezető engedélyt ad, mivel képet kell menteni a versenyről az eredmény honlapon való közléséhez.

7. Fizika:
Megegyező
8. Pontozás:
Csapat és egyéni világbajnokság van! A pontozás a klasszikus F1 szabályai szerint történik
. (1. hely - 10p, 2. hely - 8 pont, 3. hely - 6 pont, 4. hely - 5 pont, 5. hely - 4 pont, 6. hely - 3 pont, 7. hely - 2 pont, 8. hely - 1 pont).

9. Vitás balesetek:
A vitás eseteket a vitás felek futamról készített felvételei alapján a versenybíróság értékeli, és a felvételek alapján a vitás felekkel történő egyeztetést követően kerül sor a döntés meghozására. Ezután lesz végleges eredményhirdetés.

10. Futam kihagyása, elmaradása:
Amennyiben nem tudsz a futamon megjelenni, azt köteles vagy jelezni!
Az a versenyző, aki
2 egymást követő versenyen nem vesz részt, azt automatikusan töröljük a versenyzők közül és versenyzői helyét felszabadítjuk.
11. A sportszerűség:
Az a versenyző, aki a többi versenyzőt feltartva
„szórakozik” nem a verseny szellemében halad a pályán, annak eredménye törölve lesz, és ha nem ért el eredményt, akkor a következő futamról eltiltást kap, súlyosabb esetben kizárással is sújtható.



Ezek a szabályok minden ligatagra vonatkoznak, és a ligatagság felvételekor ezt a szabályzatot tudomásul vette. Egy jó liga működésének feltétele, hogy megfelelő szabályok keretein belül élvezhessük e játék minden szépségét. A szabályok betartásával, alkalmazásával hosszútávon is sikeres lehet a
Renault Super Clió kupa működése.

Aki nem fogadja el a szabályokat,
nem lehet ligatag, és aki nem tud alkalmazkodni, vagy nincs azon a szinten, hogy sportszerűen versenyezzen, NEM LEHET LIGATAG






Back to content | Back to main menu